Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Egy szakmai blog nem csak szakmabelieknek

Ne mosolyogj! - 2

Bátran kijelenthetjük, hogy Kolinda Grabar-Kitarovic "ellopta a showt". De ez pejoratív kifejezés is lehet, amely szándékosságot, vagy valamiféle számító, előre megtervezett dolgot jelenthet. Nem ez történt.

Az előző blogbejegyzést ott hagytam abba, hogy mit tegyünk akkor, ha nem tudunk őszintén és hitelesen mosolyogni - és azt tanácsoltam, hogy akkor inkább legyünk önazonosak, mert az ügyfelek és vásárlók bizony a legtöbb esetben többre becsülik a hitelességet és az őszinteséget, mint a kimért műmosolyt. És milyen klassz az élet, a cikk után a horvát Köztársasági Elnök Asszony világraszóló szereplése mindezt ékesen bizonyította. No nem azt, hogy hogyan kell rosszkedvűen műmosolyogni, hanem pont, hogy a gondolatom lényegére szolgáltatott példát: ilyen az, amikor az ember (legyen bár eladó, ügyfélszolgáltatos, vagy éppen köztársasági elnök) önazonos és hiteles. Mert a jókedv, az öröm, a karizma belülről sugárzik, és hogy ez mennyire "megy át", azt Köztársasági Elnök Asszony szinte tanítanivalóan mutatta be.

A díjátadó után - csak első látásra meglepő módon - szinte többet foglalkozott a nemzetközi és hazai média az Elnök Asszony hiteles és önazonos szereplésével, mint a VB döntő (pedig nagyon izgalmas volt) elemzésével, a főszereplő focistákkal, és bármi mással. De csak a felszínesen, sok esetben csak a kattintásvadász bulvár szintjén. Arról, hogy mi történt valójában, jóval kevesebben írtak.

Arról ugyanis több száz írás született, hogy micsoda "férfiakkal" volt körülvéve, akik a protokol, vagy saját nagyszerűségük, kimért szereplésük és politikusi mosolyuk mögé bújva mindennel el voltak foglalva az elemi lovagiasság szabályai és az úriemberként viselkedés helyett (már csak azért is, mert aki látta a felvételeket, az tudja, hogy nem az Elnök Asszony volt az egyetlen nő, aki elázott - a háttérben álló hostess hölgyek ugyanúgy bőrig áztak az "úriemberek" között). Bármelyik "férfi" megtehette volna, hogy megállítja a díjátadást (igen!), és fog egy nyamvadt esernyőt amivel odasétál pl.: az Elnök Asszony mellé, vagy szól testőröknek, hogy "hát barátom, nézz már körül...". De hát a protokoll, a müsoridő, a szabályok, a szponzori szerződések, a lebonyolítás, a média...

Ami ehelyett történt az a hitelesség, és önazonosság világraszóló bizonyítéka, éppen ezért - bár nem ezzel az elemzési háttérrel - kapta fel mindezt a média. Adott sok-sok nagyhatalmú vezető, akik nemzetközi szinten is hatalmas befolyással bíró emberek, és adott egy hölgy, aki hazájában szintén első számú vezető. És a saját hozzáállásukról, hitelességükről semmi nem derült volna ki, ha nem kezd el pont akkor szakadni az eső. Az ilyen váratlan helyzetek azok, ahol igazán kiderül, hogy függetlenül a pozíciójától, hatalmától, nemétől, származásától stb. ki milyen EMBER. Mert ezt nem lehet megjátszani. Vagyis lehet, de az első eső elmossa...

Igen, nyilvánvalóan Kolinda Grabar Kitarovic Köztársasági Elnök Asszony profi politikus, azonban ebben a helyzetben inkább ember volt, akin jól látszott, hogy - szerintem nem szándékosan, sokkal inkább ösztönösen - kilépett a hivatalos szerepéből, és egyszerűen csak jól érezte magát. Úgy, ahogy csak egy hiteles ember képes rá. Megjegyzendő, hogy erről kell(ene) szóljon a futball, és valamennyi sport is - furcsa fintora a sorsnak, hogy a FIFA nagyhatalmú vezetőinek egy, a futball világában "outsider" ember mutatta meg mindezt. Az önfeledt szurkolást, a körülményekkel mit sem törtődést, a lelkesedést, a protokol és kimért szabályok helyett a szinte gyermeki örömöt és igen: az élményt.

Az ügyfélkapcsolatok területén manapság kiemelt téma az élmény nyújtása a vásárlóknak és ügyfeleknek. Mitől lesz egy kapcsolat valódi élményt nyújtó találkozás? Milyen módon vagyunk képesek érzelmeket és elköteleződést kiváltani a másik félből? Számos próbálkozás és projekt szól erről, szakértők tucatjai keresik az "élmény Szent Grálját", ami képes arra, hogy lojális ügyfeleket biztosítson hosszú távon. Ennek részletes tárgyalása meghaladja a blog kereteit (pl.: hogy hogyan lehet ezt egy szervezetben megvalósítani), mert szerteágazó problémakör. Meggyőződésem azonban, hogy a hitelesség, mint az élmény nyújtásának alapfeltétele a vezetőknél "kezdődik".

Akik a szakadó esőben is önazonosak, vidámak, őszinték és mindezt képesek megmutatni akár az egész világnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelkiszolgalas.blog.hu/api/trackback/id/tr6014129773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Legyen bár vevő, vásárló, megrendelő, ügyfél, utas, vendég, páciens - a kapcsolat nem akkor ér véget, amikor eladtad és ő megvette. És ez a kapcsolat lehet forrása az elégedetlenségnek, és az örömnek is, attól függően, hogy hogyan gondolkodunk róla, és mit teszünk meg érte...

Friss topikok

süti beállítások módosítása