Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Egy szakmai blog nem csak szakmabelieknek

Te mit adsz el a hosszú hétvégén?
avagy üzletmenet-folytonosság az ügyfélkapcsolatokban

Az üzletmenet-folytonosság fogalma, az erre vonatkozó tervek és szabályzat megléte az IT és az üzletbiztonság területén dolgozó szakemberek számára elsődleges - az ügyfélkiszolgálással, értékesítéssel foglalkozók számára azonban idegen lehet ez a fogalom (amennyiben nem kapcsolódik az IT-hoz). Ha azonban jobban belegondolunk, az ügyfélkapcsolatokkal összefüggésben érdekes megközelítés lehet, ha ebből a szempontból gondoljuk végig a cégünk működését.

Egyértelmű, hogy vannak olyan vállalatok, vállalkozások, ahol a hosszú hétvége nemhogy a pihenés, sokkal inkább a csúcsdöntések időszaka, hiszen egész szektorok épülnek erre (idegenforgalom, szállodaipar, szórakoztatóipar stb.). A kereskedelem is - főleg a hosszú hétvégét megelőzően - kiemelkedő "rohamra" számíthat ilyenkor, köszönhetően a már-már tradícionális magyarországi népi szokásnak: a hosszú hétvégék előtti bevásárlóközpont-rallynak...

Ha azonban a vállalkozásunk nem tartozik a fentiek közé, érdemes végiggondolni, hogy a mi értékesítési-üzletmenet "folytonosságunk" milyen statisztikai adatokat mutat a hosszú hétvégék alatt. Teljesen leáll a cégben minden? (hiszen a partenerek sincsenek bent...), Ügyeletet tartunk? (minek...), Akciót, vagy promóciót stb. szervezünk? (megéri?).

Ha csak nem olyan szektorban tevékenykedünk, ahol egyértelműen a hétvégék és az ünnepnapok a kiemelt időszakok, érdemes végiggondolnunk: mi az, ami számunkra üzletet jelenthet akkor, míg mások pihennek. Ezzel a gondolattal nem az a célom, hogy azt sugalljam: hétvégén is dolgozzuk halálra magunkat, azonban ha jobban belegondolunk, versenyelőnyt jelenthet, ha van olyan aktivitása a cégünknek (ne adj' Isten szolgáltatása vagy terméke), amely ilyenkor is "múködik". Legjobb, ha ehhez a közreműködésünk sem szükséges.

Számos megoldás kínálkozik minderre:

a webes felületeinken erre az időszakra ütemezett kampányok, egyedi tartalmak, cikkek - hiszen ilyenkor több ideje van olvasni, nézelődni, böngészni az ügyfeleinknek

családi, vagy közösségi programok (a nagyvállalatok ezt nagyon jól csinálják, a kis-és középvállalatok csak elvétve...), és ehhez talán komoly beruházás sem szükséges - hiszen lehet a hétvégére céges bográcsozást szervezni a partnereiknek

olyan termékek és szolgáltatások bevezetése, amelyek nem kötődnek konkrét időponthoz - hiszen megfelelő kreativítással egy tanácsadó, vagy projektcég is létrehozhat havidíjas, vagy előfizetéses szolgáltatást

Hogy vállalkozóként, vezetőként érdemes-e minden év elején, a munkaidő naptár alapján egy "értékesítés-folytonossági tervet" és a kapcsolódó aktivitásokat előre elkészíteni, illetve mindezeket folyamatosan mérni, kiértékelni és fejleszteni? A választ - vérmérséklettől, hozzáállástól, lelkesedéstől függően - a Kedves Olvasóra bízom...

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelkiszolgalas.blog.hu/api/trackback/id/tr8713874288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Legyen bár vevő, vásárló, megrendelő, ügyfél, utas, vendég, páciens - a kapcsolat nem akkor ér véget, amikor eladtad és ő megvette. És ez a kapcsolat lehet forrása az elégedetlenségnek, és az örömnek is, attól függően, hogy hogyan gondolkodunk róla, és mit teszünk meg érte...

Friss topikok

süti beállítások módosítása