Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Egy szakmai blog nem csak szakmabelieknek

Hát ez kizárt, hogy...
(akadémiai székfoglaló)

Sok tréningen vetíttem le ezt a videót - persze mindenki jókat mosolyog rajta. Hiszen mi eladóként, értékesítőként biztosan nem viselkedünk így. Így nem is, de tegye a szívére a kezét az, aki évek óta a kereskedelemben, vagy szolgáltatóiparban dolgozik, és egyszer sem küldte volna el valahová a kedves ügyfelet... Mert rossz napja volt, mert a főnök megint..., mert a kollégák..., meg a tegnapi randi se volt túl sikeres...

Mindenkinek van "horrorba" illő saját sztorija, ügyfélként, vásárlóként, és eladóként is. Egy-egy ilyen szituációt megítélni nyilván nem lehet a konkrétumok ismerete nélkül - mégis azt gondolom, hogy sok olyan történet van, amely elkerülhető, vagy megelőzhető lett volna. Hogyan?

Utópisztikus elképzelés, tudom, egy értékesítői, eladói állásinterjún a "hogyan képzeli el a jövőjét, hol lesz 5 év múlva" kérdésre olyan válaszokat várni, hogy: "én 5, sőt 10 év múlva is eladó, értékesítő akarok lenni, mert én ezt hivatásomnak tekintem". Utópisztikus, mert a munkaerőpiac jelenlegi helyzete nem sok válogatási lehetőséget ad a munkaadóknak, örülnek, ha találnak valakit, akinek "két füle és két keze van" (sic! - egy kereskedelmi cég vezetőjétől). Vagy mégsem az, mert vezetőként, vállalkozóként ritkán gondoljuk végig, hogy ha felveszünk valakit, csak azért, mert "legalább van valaki, aki ott van", több problémát okozunk, mint amennyit megoldunk.

Eladó, értékesítő ma szinte bárki lehet - hogy aztán mennyi hiteles, lelkes értékesítő lesz belőlük, aki hivatásként tekint arra, hogy a mosollyal töltse meg a vásárlók, ügyfelek mindennapjait? Jó kérdés.

Ahogy az is jó kérdés, hogy a munkaadók milyen módon segítik elő, hogy az értékes munkatársak jól érezzék magukat és hivatásként tekintsenek arra, amit csinálnak. A piaci tendenciák a juttatások növekedését mutatják a kereskedelemben (és a szolgáltatóiparban is), ami mindenképpen jó hír, de talán a fizetések folyamatos emelése önmagában kevés az értékesítői, eladói szakma megbecsültségének és elismertségének, a jelenleginél magasabb szintre emeléséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelkiszolgalas.blog.hu/api/trackback/id/tr9413859060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Legyen bár vevő, vásárló, megrendelő, ügyfél, utas, vendég, páciens - a kapcsolat nem akkor ér véget, amikor eladtad és ő megvette. És ez a kapcsolat lehet forrása az elégedetlenségnek, és az örömnek is, attól függően, hogy hogyan gondolkodunk róla, és mit teszünk meg érte...

Friss topikok

süti beállítások módosítása