Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Egy szakmai blog nem csak szakmabelieknek

Gondolatok...
(sorban állás közben)

Valljuk be őszintén, sorban állás közben nem sok mindennel lehet - értelmesen - elütni az időt. Persze manapság az unalmas percek "könnyen áthidalhatóak", hiszen előkapjuk a mobilt, és nyomkodjuk. Azzal is telik az idő.

Azonban ha mégsem teszünk így (persze ez sokak számára elképzelhetetlen, de ha mégis...), és az unalmas várakozás perceit nézelődéssel töltjük, érdekes dolgokat vehetünk észre.

Pl.: a fenti fotón látható feliratot, amely annyira közhelyes, hogy szinte fel sem tűnik senkinek. Pest megyei kisbolt, egy a többezer közül, és ilyen, vagy ehhez hasonló feliratot is szinte annyiszor láttunk már, hogy a való életben is "bannervakok" vagyunk a tájékoztatásra.

De ha már észrevettük sem tulajdonítunk neki nagyobb jelentőséget. Amiért viszont még is érdekes a dolog az az, hogy nem csak hogy jelentősége nincs (annak ellenére, hogy hány helyen látni ilyet), hanem még csak értelme sem sok. Ha pedig komolyan gondoljuk (eladóként, boltosként, kereskedőként), hogy az ügyfelek és vásárlók elsődeleges fontosságúak számunkra - mert hát végső soron tőlük kapjuk a fizetésünket - akkor kifejezetten vicces is.

Mert ha a távozás után nem fogadjuk el a reklamációt, akkor mikor? Előtte? De a vásárlás előtt miért reklamálna bárki is (kretaív vásárlók előnyben...)? És ha véletlenül még is reklamál valaki, mert rosszul ütöttünk be valamit, vagy észrevette, hogy sérült terméket adtunk el, akkor csak szigorú tekintettel felmutatunk a táblára? (a fogyasztóvédelmi szabályozást, termékvisszaváltás, csere stb. lehetőségeit most ne feszegessük... :-) ).

Kinek szól egy ilyen tábla? A hangos, panaszos vevőnek, akit - vélt vagy valós - sérelem ért biztos nem, mert vélhetően úgysem érdekli. Akkor azoknak, akik szabálykövetők és inkább "csendben rágják a kefét", hogy ma (is) rosszul adtak vissza nekik, és egy ötszázast buktak?

A ma mindent felülíró, az ügyfélközpontúságot, vevőcentrikus hozzáállást alapul véve (plusz jogszabályok), nyilvánvaló, hogy egy ilyen táblának nem sok értelme van. Mert vagy 15 oldalasnak kellene lennie, hogy minden élethelyzetre a megfelelő tájékoztatást nyújtson, vagy azt kellene kiírni: "Bármikor, bármilyen esetben forduljon hozzánk bizalommal". Az előzőre nem nagyon van hely, az utóbbit meg lehet nem is kellene kiírni. Vagy mégis?

Időközben rámkerült a sor, pakolom ki a bevásárló kosarat. Lehet jobb lett volna, ha nézelődés helyett inkább a telefonomat nyomkodom, nem gyötörnének ilyen súlyos kérdések....

A bejegyzés trackback címe:

https://ugyfelkiszolgalas.blog.hu/api/trackback/id/tr8913857276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kiszolgálás / Elégedettség / Élmény

Legyen bár vevő, vásárló, megrendelő, ügyfél, utas, vendég, páciens - a kapcsolat nem akkor ér véget, amikor eladtad és ő megvette. És ez a kapcsolat lehet forrása az elégedetlenségnek, és az örömnek is, attól függően, hogy hogyan gondolkodunk róla, és mit teszünk meg érte...

Friss topikok

süti beállítások módosítása